Az Operaház Lear-premierjének január 28-i főpróbáját megtekintette Aribert Reimann, az opera zeneszerzője, majd szűk körű sajtóinterjút adott, többek között a Magyar Nemzet Online felületének. Az interjúban mesél a darab keletkezésének körülményeiről, zene és szöveg kapcsolatáról műveiben, és értékeli a közreműködő művészek munkáját. A kórus, azaz a Honvéd Férfikar külön dicséretét érdemelte ki:
„Reimann a csütörtöki próba kapcsán elismerően beszélt a készülő bemutatóról. Stefan Soltész karmester már tizenkét éve Essenben vezényelte a darabot, így alaposan ismeri, és rendszeresen tájékoztatta is az idős szerzőt a próbák állásáról. Rajta és három énekesen –Tómas Tómassonon, Matthew Shaw-n és Caroline Melzeren – kívül mindenkinek új a Lear meglehetősen nehéz zenei szövete, Reimann ugyanakkor lenyűgözőnek találja, ahogy megtanulták és előadják. Kiemelte a kórust, amelyiknek különösen nehéz a dolga, mégis csodálatosan énekel. – Tegnap Eötvös Péterrel ültem egy páholyban, és mondtam neki, hogy most is ugyanolyan izgatott vagyok, mint 38 évvel ezelőtt az ősbemutatón, izgulok, hogy minden sikerüljön, és hogy hogyan fogadja majd a művet a közönség.” – mondta el a zeneszerző.
Az interjú teljes terjedelmében olvasható: http://mno.hu/zene/ugy-izgulok-mint-38-eve-1326257